Uw belastingaanslag digitaal

In februari worden de gemeentelijke, gecombineerde belastingaanslagen weer verzonden. Bijna 7000 Heerder huishoudens ontvangen de belastingaanslag nog via de post, terwijl dit ook digitaal kan.

1800 huishoudens gingen u al voor, zij ontvangen de belastingaanslag via de digitale Berichtenbox van MijnOverheid.nl. Dat scheelt een hoop papier, druk- en verzendkosten en dat zien we natuurlijk graag.

Voordelen van digitale post

De Berichtenbox van MijnOverheid.nl is een persoonlijke, beveiligde online brievenbus waarin u digitale post kunt ontvangen van bijvoorbeeld de Belastingdienst, Kadaster, RDW, SVB, UWV, maar ook uw gemeente. Het is 24/7 bereikbaar en alles staat overzichtelijk bij elkaar.

U kunt zelf aangeven van welke instanties u digitaal iets wilt ontvangen en of u een mailtje wilt ontvangen als er wat in de Berichtenbox komt. Uit enquêtes blijkt dat 33% van de gebruikers het als voordeel voor het milieu ziet, omdat er minder papieren post wordt verstuurd.

Ik kies voor digitaal

Als u nog voor 15 januari aangeeft de gemeentelijke post digitaal te willen ontvangen, dan ontvangt u de belastingaanslag 2019 al via de Berichtenbox. Na die datum ontvangt u de aanslag van 2020 voor het eerst digitaal.

Wilt u zich aanmelden voor de Berichtenbox? Ga dan naar www.mijnoverheid.nl. Daar registreert u zich met uw DigiD. Volg daarna de instructies.

Gebruikt u de Berichtenbox al, maar krijgt u geen berichten van ons? Ga dan via ‘Berichtenbox’ naar ‘Organisaties Berichtenbox’ en vink de gemeente Heerde aan. U ontvangt uw gemeentelijke aanslag dan met ingang van het volgende belastingjaar digitaal.

Als er nieuwe gemeentelijke berichten voor u zijn, ontvangt u een e-mail. Hiervoor moet u wel uw e-mailadres invoeren bij MijnOverheid.nl.

Meer informatie

Uitgelicht