• Gemeente nodig? Maak een afspraak

04 maart 2024

Het is momenteel erg druk bij onze Publieksbalie. We werken daarom volledig op afspraak. Wilt u bijvoorbeeld een rijbewijs of reisdocument (paspoort of identiteitskaart) aanvragen, een geboorte aangeven of een verhuizing doorgeven? Maak dan van tevoren een afspraak. Binnenlopen heeft geen zin, omdat we dan geen ruimte in de agenda hebben.

• Burgemeester Olaf Prinsen: 'Koester de vrijheid'

16 april 2024

Het zijn bijzondere maanden. Er zijn volop feestdagen. Waarbij we vrij zijn en vaak familie en vrienden opzoeken om met elkaar te zijn. Binnenkort is het weer Koningsdag, ook zo’n feest. Maar niet lang daarna is het Dodenherdenking, gevolgd door Bevrijdingsdag.

• College van B&W bezoekt Ventilex

16 april 2024

Het college is 9 april op bedrijfsbezoek geweest bij Ventilex. Het college is daar hartelijk ontvangen door de heren Sterenberg, Koetsier en Wouda, het huidige managementteam. Het college werd meegenomen in de historie van het bedrijf, kreeg uitleg over de machines, de markt en de locaties over de wereld waarvoor Ventilex de machines maakt en installeert.

• Komt u een kijkje nemen achter de schermen?

16 april 2024

Op woensdag 16 oktober van 15.00 uur tot 20.00 uur hebben wij open huis! U kunt dan een kijkje achter de schermen nemen. Er is bewust gekozen voor de woensdag, omdat dan veel ouders vrij zijn en we ook graag kinderen bij ons open huis betrekken.

• Nationale Herdenking en Bevrijdingsdag 2024

15 april 2024

Ieder jaar vindt op 4 en 5 mei de Nationale Herdenking plaats en vieren we de bevrijding.

• Groene organisaties en gemeente van start met biodiversiteitsvisie

11 april 2024

Groene organisaties zijn samen met de gemeente Heerde begonnen met het ontwikkelen van een plan om de biodiversiteit te verbeteren. Op 4 april vond de eerste bijeenkomst plaats, met 19 ‘groene’ organisaties uit de gemeente. Ook enkele inwoners waren aanwezig.

• Klok-zeepkist voor de gemeenteraad

02 april 2024

Vanaf nu kunt u de gemeenteraad toespreken vanaf een échte zeepkist. Sinds begin dit jaar geeft de gemeenteraad u de kans om uw ideeën in te brengen tijdens de ‘zeepkist’. Dit bracht Dalli-De Klok, de nazaten van de familie Van Apeldoorn en de Antiekhal Heerde op het idee om de raad te verrassen met een échte zeepkist. Natuurlijk één van de Klok-fabriek.

• Wethouder Stephan Nienhuis: 'Lentekriebels'

26 maart 2024

Op het moment van schrijven staan al overal de bomen in de witte bloesem. In onze wijk, naast het raadhuis. Prachtig om te zien. Ook in de gemeenteperken, de tuinen en de velden komen weer allerlei schitterende kleuren op. Je ziet en hoort aan alles dat het voorjaar echt begonnen is. Dat geeft mij echte lentekriebels. Ik geniet er bewust van, want deze fase is snel voorbij om plaats te maken voor al het nieuwe groen.

• Burgemeesters Noord-Veluwe: geen vakantievluchten boven ons gebied

22 maart 2024
  • 10 handtekeningen onder het Armoedepact

14 maart 2024

10 organisaties uit de gemeente Heerde hebben de handen ineengeslagen om armoede in de gemeente terug te dringen. Donderdag 14 maart, in de landelijke week van het geld, werd het armoedepact Samen Rondkomen ondertekend.